fbpx

PPC

קידום ממומן

BE BLUNT. SELL MORE!

קידום ממומן

GOOGLE

קידום ממומן בגוגל נחשב לאחת השיטות הטובות ביותר לקדם עסקים. 

בואו נודה באמת כולם שונאים את הספונסרד האלה. זה מוגזם, זה חופר, זה דוחף ולפעמים מביך. אבל מתישהוֿ, כל אחד ואחת צורכים את התוכן הממומן. לאורך השנים וככל ששוק הפרסום המסורתי עבר לדיגיטל, התחרות הלכה וגדלה בהתאם. וזה לא פחות מג׳ונגל שם בחוץ. לכן, קידום ממומן בגוגל זה לא כמו שהיה בעבר. חייבים להיות הרבה יותר חכמים, מחושבים, מדויקים, יצירתיים ולקחת בחשבון את כל המשתנים השונים (והם רבים) וזאת כדי לבלוט מעל כולם! 

בארץ ובעולם, מאות אלפי בעלי עסקים משתמשים בגוגל לקידום העסק שלהם. 

עכשיו, בואו ניקח אוויר. הגענו לנושא… איך נגיד את זה בעדינות: מורכב – יש כל כך הרבה אופציות, כל כך הרבה טבלאות ומספרים ואחוזים ואסטרטגיות ואופטימיזציות וכל הווג׳ארס. 

אז ניסינו לנסות שתנסו גם אתם להבין. הכי פשוט שאפשר.

בהמשך הדף, תמצאו תקצירים של מידע מה זה בכלל PPC, למי זה מתאים ולמה דווקא קידום ממומן בגוגל.

למה קידום ממומן בגוגל?

נעים להכיר, גוגל אדס, פלטפורמת הפרסום של גוגל. 

גוגל מאפשרת להגדיל לחזק ולשמר לקוחות, שקיפות אל מול הלקוחות, איסוף דאטה חשוב לעסק (לידים) ועוד.

יש מספר מקומות אליהם נשלח את הפרסומים: מנוע החיפוש, יוטיוב, שטחי פרסום באתרים פופולריים, אפליקציות, גוגל מפות ועוד רבים וטובים.

לכל מטרה יש את הפלטפורמה שלה. ולכן, כל עסק לגופו. לפי קהל היעד נוכל להבין היכן המשתמשים הכי ממירים ורלוונטיים. עם הזמן, קהלי יעד מדויקים מאפשרים הוזלה של מחירי ההמרות. 

איך גוגל עושה את זה?

גוגל עוקב, סורק ומנתח את כל הנתונים שיש ברשת האינטרנט העולמית ואז שולח את התוכן הרלוונטי למי שרלוונטי. דבר המוביל אותנו לצורך קיומי לפרסם אצלה. גוגל לוקח את הנתונים ומשכלל אותם לדירוגים. 

הדירוג נקבע לפי מספר כללים, למשל:

תמונה מקורית של גרפיטי בתל אביב. כתוב: FOMO. התמונה עם פילטר ורוד, הכיתוב בכחול על קיר לבנים.

כשכל הדברים האלה קורים, הדירוג שלכם בגוגל עולה.

למה? כי אוהבים אותך. כשהגולשים אוהבים אותך – גוגל אוהב אותך. וזה כל מה שאנחנו רוצים – אהבה. 

הפרסום במודעות ממומנות בתשלום ישיר לגוגל עבור שליחת המודעות שלנו בכל הפונקציות שגוגל מאפשר לנו לפרסם בהן (והן רבות, מרובות וחשובות) למשל: כניסת גולשים לאתר, רימרקטינג לסל קניות, לידים, כתבות ועוד. פרסום במודעות ממומנות בגוגל מאופיין בשקיפות ובמדידה בזמן אמת של האפקטיביות.

 המודעות מופיעות בתוצאות חיפוש של גולשים.

 לסיכומו של אדון גוגל אדס: הוא מספק פתרון כולל ומקיף לעסק שלכם, על מנת להגיע ללקוחות פוטנציאליים ביעילות, עם תוצאות מדידות (יעדים), תוך מיקסום הרווחים אל מול הוצאות הפרסום. חשוב שתדעו, האדון קצת קשה בהתחלה. לוקח לו זמן להפתח. הוא חייב להכיר אותנו לעומק כדי שהוא יצליח וירצה לרקוד יחד איתנו. מההיכרות שלנו איתו, זה לוקח בין 3 ל- 6 חודשים והוא מסתובב רק במחוזות של גוגל. ״לא נוגעת״ באינסטגרם. אבל, אין כמוהו! הוא יודע את העבודה ולגמרי שווה להשקיע בו. 

היתרונות ב- BLUNT ממומן

הגדלת חשיפה למותג

תוצאות מהירות יותר

הגדלה ודיוק ביצועי המרה (רכישה, השארת פרטים, subscribe...)

מעקב הדוק אחרי לידים

קידום ממומן בגוגל באופן עצמאי-סבבה. אבל אולי תחשבו על זה שוב?

תראו, ברור שאפשר לעשות את זה לבד. מהנסיון שלנו לאורך השנים בתחום, הבנו שלהרים קמפיין לאוויר זה אולי פשוט אבל להרים קמפיין לאוויר שגם מצליח להגשים את המטרה העיקרית של העסק? זה לא כזה פשוט כמו שחושבים (פירוט למה זה לא כזה פשוט נמצא למעלה). ולכן, כמו שאנחנו מזמינים טכנאי מזגנים כי צריך מזגן חדש/לתקן אותו, ככה בקידום ממומן בגוגל – תשתמשו בנותני השירות. חבל על האנרגיה, התסכול, הכסף והזמן שתבזבזו על זה ( יש יוצאים מהכלל כן?!)

כל המידע הזה הוא כדי לנסות להסביר לכם את ההגיון שעומד מאחורי פרסום ממומן בגוגל ועל קצה המזלג, מה שכרוך בניהול קמפיינים. בסופו של דבר, אנחנו פה כדי להציג בפניכם את כל הקלפים במשחק, להסביר פלוס מינוס מה ואיך אנחנו רואות את המפה, ולהציע לכם את כל הנסיון הרב שיש לנו בתחום. 

בקיצור, גוגל זה יחסים מורכבים. מצד אחד אתה כועס עליו ומצד שני מת על החיבוק שלו. אנחנו מאמינות שכל עסק חייב להכניס לתקציב הפרסומי שלנו נתח יפה מאוד לגוגל. כרגע, ב-2022 כולם נמצאים שם. ליטרלי, כולם. 

קידום ממומן

Facebook | Instagram

צוקרברג הגאון הזה יודע מה הוא עושה… למרות שכמעט אף אחד לא מבין אותו ואת השינויים הבלתי פוסקים של האלגוריתמים שלו. כל יום הוא יום חדש לשגעונות של META וצוקרברג.

 שלשום זה כמה שיותר לייקים, אתמול זה תגובות והיום זה שמירה ושליחה. זו דוגמה קטנה לאלגוריתם של META המשתנה לעיתים תכופות.  

פה אנחנו נכנסות לתמונה שלכם. כמו בכל אפיק פרסום יש את האורגני והממומן – מפה לאוזן והפרסום בתשלום. 

בפרסום בדיגיטל מומלץ – גם וגם.

עמוד חשמל ברחוב תל אביבי עליו כתוב עם טוש: ״העמוד הזה שלי״. רקע מטושטש של מעבר חציה ואופנוע לבן חונה

יש הרבה ״חוקים״ איך לעשות את זה נכון. מנסיון רב בשנים האחרונות הבנו מספר דברים על קידום ממומן בMETA: 

  • חייבים להיות על זה. השינויים הם יומיומיים ומעקב אחריהם וביצוע שינויים בהתאם שלנו משפר את כל מדד ההצלחה.
  •  דה מור דה מרייר – כלומר, ככל שתשקיעו יותר בסכומי הפרסום ככה פייסבוק יאהב אתכם יותר.
  •  דה מור דה מרייר 2 – כלומר, ככל שתשקיעו בתקציבים ליצירת תוכן איכותי ונכון, ככה פייסבוק יאהב אתכם יותר.
  • לפעמים, לס איז מור. מבולבלים? אנחנו לא… שנים שאנחנו שם, הבנו את הטריק והשטיק.
  • אם התוכן של הקמפיין לא יוצר מעורבות – הוא נחשב נחות. לא משנה כמה תקציב המימון גבוה, לאלגוריתם של META יש פרמטרים מאוד ברורים למי כן ומי לא. ותוכן ללא מעורבות משמעותו – לא מעניין.
  • מחקר מקדים/אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית מיועדת לסושיאל – הוא ה כ ר ח י. כשלא עושים זאת, אל תתפלאו שהמעורבות עם הקהל שלכם תהיה נמוכה מהמצופה. אי תכנון מוקדם יכול להוביל להוצאות נוספות מיותרות ותסכול עצום מחוסר הצלחה בפרסומים הממומנים.
  • מבחינתנו, הצלחה של קמפיין נמדדת ב״כיס״ של העסק: לידים, מכירות דרך אתר, הגעת קהל לאירועים, זמן שהייה ממושך של לקוח באתר, תגובות ושיתופים וכולי…

נעבור לתכל׳ס: איך בעצם מרימים קמפיין פגז?

פ

פה חייבים להיות מדוייקים ברמות! תכנון ומחקר מקדים לכל מה שרלוונטי עבור הקידום: דיוק קהלי יעד, דיוק המסר, בחינה מחודשת של מטרות העסק וקביעת יעדים מדידים רלוונטיים למצב הנתון  כל אלה הם משהו שכל עסק שמתכוון להשתמש בפלטפורמת הקידום של META חייב לעצמו על מנת להצליח. 

ג

גישה אותנטית – לנקות את כל מה שלא רלוונטי עבורנו: החל מעוקבים מזוייפים, יצירת תוכן מחוץ לאיזור הנוחות המכר והטוב ועד לאפשרויות גדילה ע״י שינוי חלוקת תקציבי הפרסום והשקעה בקידומים ממומנים ספציפיים. 

ז

זה הדיבור! כל מה שאנחנו רוצות זה שיכירו אותנו, ידברו עלינו ויראו בנו כעסק לגיטימי ששווה לרכוש ממנו/ לצרוך את התוכן שלו. עושים זאת על ידי יצירת תוכן ויראלי/מידעי/מצחיק/מכירתי ועוד…

וככה, יוצרים קמפיין פגז.

קידום ממומן בMETA באופן עצמאי-זה סבבה. אבל לא פשוט כמו שחשבתם.

כולם צודקים כשאומרים שהקמת קמפיין במערכת הקידומים של META יחסית פשוט. זה הקטע בעצם – DIY לפרסום העסק שלכם. אבל במידה ואין לכם זמן לנשום/ כוח להתעסקות עם מחשבים, מספרים וטבלאות או יכולת/רצון ללמוד את עבודת הקידום לעומק – ותרו. 

תראו, ברור שלבד יחסוך לכם כסף בטווח הקרוב, אבל כדי להוביל את העסק שלכם לצליחת כל המטרות ולמיקסום רווחים – כדאי שתחשבו על זה שוב, ותתנו למקצוענים לפרסם אתכם. באמת חבל על האנרגיה, התסכול, הכסף והזמן שתבזבזו על זה (לדעתינו, כן?)

כל המידע הזה הוא כדי לנסות להסביר לכם את ההגיון מאחורי הפרסום הממומן בפייסבוק ואינסטגרם וזה ממש על השפיץ של המזלג. 

קמפיינים ממומנים הם השקעה כספית שחייבים לקחת בחשבון מבעוד מועד, אחרת הכל יראה וירגיש כאילו בוצע על רגל אחת, העיקר כדי לפרסם.

בקיצור, היחסים בין META והעולם מורכבים, מצד אחד מרגיש שלפעמים שהוא עושה דווקא. אבל מצד שני כולם שם, אשכרה כ-ו-ל-ם שם! 

BE BLUNT. SELL MORE.

דילוג לתוכן